Pool & strandhäng

Middag i centrum och nattmatknad igår, hua hin som stad faller mig inte i smaken måste erkännas, men jag älskar värmen och maten!! Att trängas på en marknad bland hur mycket folk som helst bland saker jag ändå inte vill köpa är hemskt (gillar inte cityfester eller julskyltning heller) men att få gå ute sent på kvällen efter små gator i denna värme är superskönt.

Vaknade sent idag och vi fick till och med väcka Vidar. Poolhäng hela förmiddagen 😃 det gillas!! Sen åkte vi allihopa till en annan strand än sist, lite längre bort men så himla mycket finare. Åt gott där och Vidar fick doppa fötterna i havet! Han verkar trivas i värmen och är glad typ hela tiden. Lilla älsklingen, satt länge helt själv idag på solstolen💕

När vi kom hem vart de chill och grabbarna stack och köpte thaimat till kvällen som vi åt tillsammans i köket. Fram tills nu har vi hängt i sofforna och på altan ☺️ himla härligt, och ännu härligare när man ser alla snöstorms bilder hemifrån!

Dag ett i hua hin

Sitter med en kopp kaffe och läser om olika stränder man kan besöka här, gårdagen imponerade inge vidare på mig (eller någon annan)
Vi spenderade dom varmaste timmarna hemma vid poolen och sola & bada, lekte I skuggan och hade de allmänt gött. Sen begav vi oss in till centrum och åt lunch, thaimat såklart 👌 därefter gick vi ner till stranden precis framför Hilton men njae, det imponerade inte. Mjuk fin sand men grumligt vatten och ja, en strand mitt i stan. Därför läser jag nu om nått vackrare alternativ för idag.

Vidar verkar inte ett dugg bekymrad över värmen och har nog ärvt mina gener där 😉 Han skrattar glatt åt alla thailändare som vinkar åt honom. Igår premiärbadade han i poolen, vilket var med skräckblandad förtjusning. Liite för kallt tror jag.. Men på stranden njöt han och låg och sprattlade medans han storögd tittade på alla fåglar i palmerna 🌴 vi gick en sväng ner till vattnet och tänk att se allt för allra första gången, tänk då vad havet och vågorna måste vara vackra!

Nä nu ska jag se om nån annan i huset vill vakna, vem hade trott att jag skulle vara den första att kliva upp!? 👋

Thailand 🌴

Så var vi här, en resa som bokades innan lillsnutten kom till världen och gjort mig både pirrigt glad och nervös. Vi landade i Thailand och ska spendera två veckor i hua hin ☀️ Flygresan gick över förväntan superbra för oss med Vidar, han åt och sov i stort sätt hela den 11 timmars långa flygningen.. tack för de. Däremot fick vi inte dom utlovade babysittsarna så hela resan spenderades i mitt knä. Bussresan till huset somnade vi allihopa och när vi kom fram sov vi lite till... ja inte vart de en blund för mig å Erik på flyget. Men nu är vi framme och har badat i poolen, åkt vagn till en lokal liten thairestaurang, jag har äntligen fått äta en äkta kyckling gröncurry 🙌 behöver jag berätta att det är varmt och skönt å att vi njuter.

Nu är det nattning av barn som tror klockan är fyra på eftermiddan som pågår. Puss & kram 💛