¤Va fan !

..det ser ut att bli ett blått sverige igen med ett gäng rasister i rikstan. Jag tror jag stårknar !! Och bli nu för fan inte sjuk, då åker du ut ur systemet snabbare än du hinner säga "men jag betalade ju skatt?!" Nä hualige, jag säger som Dessan -inte visste jag vi hade så många höginkomstatagare i sverige. För de är ju exakt de dom blå är.. till för dom som tjänar mycket mer än vanliga Svensson. Tjeeena klass-samhället ! (fy fan man bli ju rädd)


Kommentarer
Anonym

Men vad skulle bli bättre med en rödgrön regering?

2010-09-19 @ 22:39:38
Sara_

chocktillstånd.

2010-09-19 @ 22:41:44
URL: http://srlndn.wordpress.com
..:Sarah:..

Äh kom med va ni vill för komentarer här.. Men jag har ingen lust att disskutera politik.



fast som svar på frågan, lär dig skillnaden på rött och blått så får du ditt svar !

2010-09-19 @ 22:42:31
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Anonym

Vad är det för inställning? På vilket sätt gynnar det bara dom rika? Moderaterna har en fullt fungerade sjukförsäkring och är du orolig för att du ska bli sjuk kan du väl teckna en egen försäkring? Det är det som är hela idén med ett blått Sverige, att du ska få möjlighet att bygga och forma ditt eget liv. Hur kan du vilja ha en regering som tala om för dig hur du ska leva ditt liv? Helt obegripligt.



Jag tror på att alla är olika. Alla människor vill få ut olika saker av livet och alla har rätt att bestämma över sitt eget liv.

2010-09-19 @ 22:44:11
..:Sarah:..

men fniss, om alla får va olika kan jag väl få vara RÖD/GRÖN på min blogg utan disskusion ;)

2010-09-19 @ 22:45:46
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
första kommentaren igen

Man kan inte stirra sig blind på färger och ideologier!



SFP.blogg.se



där har du ett riktigt parti!

2010-09-19 @ 22:48:06
Lisa Brändström

Katastrof! Vill bara spyyyy........

2010-09-19 @ 22:50:36
URL: http://lisabrandstrom.blogg.se/
Lena

Jag är rädd!

Att människor med sjuk människosyn ska få vara med och styra vårt land gör mig livrädd!

2010-09-19 @ 22:51:59
URL: http://faithlifelove.blogg.se/
Anonym

Självklart får du vara röd/grön om du vill. Det klart att man uppfattar det som att du vill ha en diskussion om politik när du gör ett ganska kritiskt politiskt blogginlägg.

2010-09-19 @ 22:54:02
..:Sarah:..

anonym, nää de vill jag inte!!

jag vill bara spy ur mig lite av mina åsikter så här mitt i valvakan. jag är röd/grön alltså kritisk till de som sker.. om du är blå så fira!

2010-09-19 @ 22:57:27
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Ania

Fy fan! Jaja, trevligt för de som redan har det otroligt bra ställt att de ska få det ÄNNU bättre! De kan ju fira... Trodde inte heller det fanns så många som ställde sig på girigbukarnas sida i Sverige. Suck...

2010-09-19 @ 23:14:52
URL: http://nolovestory.wordpress.com
Anonym

Ok, ursäkta. Vad ilsk du verkar.

2010-09-19 @ 23:15:35
..:Sarah:..

ilsk ? hihi.. nää då.

jag har ju både smylisar och säger att jag tycker du ska fira. jag började dock med att skriva att disskusion är onödigt och ändå ska de disskuteras.



men är du SD så blir jag ilsk !

2010-09-19 @ 23:18:25
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Till Ania

Har du någon koll på vilka det är som fått den riktiga skattesänkningen? vavavava?



Sluta lev bland färger och ideologier och kom in i verkligheten!

2010-09-19 @ 23:20:41
Ullis

Håller med helt och fullt, känns tragiskt.

2010-09-19 @ 23:39:22
URL: http://itsonlyrocknroll.blogg.se/
Camilla

Kan inget annat än instämma! Det här är fan inte okej.

2010-09-19 @ 23:51:44
URL: http://xccc.blogg.se/
Arne

@ 2010-09-19 - 22:44:11



Hur kan du påstå att ett system som tvingar människor att söka arbete när deras läkare intygat att de varken kan eller bör arbeta är "en fullt fungerade sjukförsäkring"



Tycker du att fallet Annica Holmquist är exempel på det?



"är du orolig för att du ska bli sjuk kan du väl teckna en egen försäkring"



För det första har man inte råd att teckna en privat sjukförsäkring om man är låginkomsttagare. För det andra tillåter inte försäkringsbolagen att människor som är sjuka eller bedöms vara i riskzonen att försäkra sig. Ta reda på hur det fungerar i USA om du inte tror mig.



"alla har rätt att bestämma över sitt eget liv"



Vi lever inte på varsin isolerad ö utan i ett samhälle där vi kan hjälpa och och bli hjälpta av varandra i olika skeenden av livet. Gränsdragningen mellan vad som är bra för samhället och den individuella friheten är alltid svår och floskler som "alla har rätt att bestämma över sitt eget liv" betyder ingenting.



Om en förälder misshandlar sitt barn tycker du att det har "rätt att bestämma över sitt eget liv" eller att samhället ska ingripa för att försvara barnets rätt att inte bli slagen?

2010-09-20 @ 00:35:53
Anonym

Arne, har aldrig påstått att vi inte ska hjälpa varandra i samhället. Jag kan inte tänka mig något parti som är av den åsikten.



Om jag blir sjuk vill jag ha en regering som hjälper mig till en ny sysselsättning eller ett mer passande arbete, än en regering som bara accepterar att jag är utanför samhället och lämnar mig med en sjukförsäkring på obestämd tid. Vill inte du? Det är att gå den enkla vägen och jag tycker inte det är rättvist mot någon. Om jag förlorar mitt arbete vill jag få hjälp att skaffa ett nytt jobb. Inte bara stämplas som arbetslös och leva på a-kassa år ut och år in. Vill inte du?



Din sista kommentar, väldigt märklig, om att rätten att bestämma över sitt eget liv skulle ha nånting att göra med att man skulle ha rätt att misshandla sitt barn är så befängt att jag inte ens kommer ge det ett svar.

2010-09-20 @ 00:58:48
Anonym

@ 2010-09-20 - 00:58:48



Det sista exemplet använde jag mig för att visa på att ditt påstående att "alla har rätt att bestämma över sitt eget liv" inte betyder någonting. Vad vi gör som privatpersoner påverkar vår närmsta omgivning såväl som samhället i stort. Det finns föräldrar som menar att de har rätt att uppfostra sina barn på det sätt de själva anser lämpligt och att staten inte ska lägga sig i det. Vad tycker du?



De som hävdar att "alla har rätt att bestämma över sitt eget liv" brukar tycka att staten inte ska lägga sig i någonting överhuvudtaget. Jag vill veta om du står för det uttalandet.



Du beskriver den sittande regeringens sjukförsäkringspolitik som fullt fungerande. Jag upprepar frågan som du inte svarade på: Tycker du att fallet Annica Holmquist är exempel på det?



Hur kan du förresten tycka att sjukförsäkringspolitiken i Sverige är bra? Vi har ju en allmän sjukförsäkring finansierad via skatter. Borde inte du föredra en helt privatiserad i ställe? För som du säger: "är du orolig för att du ska bli sjuk kan du väl teckna en egen försäkring".



Så är du för en allmän sjukförsäkring betald via skatter vilket begränsar den personliga friheten eftersom man inte själv får bestämma vad man vill göra med de pengarna? Eller föredrar du en modell med "personlig frihet" för de som har råd med privat sjukförsäkring men inte för de som inte har råd eller redan är sjuka?

2010-09-20 @ 02:11:18
Sofia

Du borde lära dig vad det innebär att rösta på Alliansen. Kom inte och säg att det är höginkomsttagare, för det är jag då rakt inte. Tjänar antagligen mindre än dig. Men jag vill ha ett samhälle där det lönar sig att jobba, där man uppmuntrar människor till utbildning och att inte gå på bidrag. Det är var det är att vara blå. Sjuk får du verkligen vara, väl medveten om det eftersom jag berörs av många i den situationen.

Framförallt vill man ha en bra skola, där man lär barn stava och uttrycka sig på rätt sätt, alla kan tydligen inte det, tragiskt!

2010-09-20 @ 07:22:28
Johanna

Jag känner också förtvivlan och vanmakt över valresultatet. Förslaget att skaffa egen sjukförsäkring var bland det dummaste jag hört. Varför skulle vi i moderna Sverige vilja ha ett sjukförsäkringssystem som knäcker samtliga medborgare utom höginkomsttagarna??? Även amerikanarna tog sitt förnuft till fånga till slut och röstade fram ett nytt försäkringssytem för ungefär ett år sedan (med bl a Sveriges fd röd/gröna system som förebild). Att Sverige frivilligt skulle backa ner i samma skithål som USA nu är på god väg att sig upp ifrån framstår för mig som riktigt j-a dumt.

2010-09-20 @ 07:24:34
Till Johanna

Du har ingen koll, USA har inte alls det rödgröna som förebild! Dom har ingen allmän sjukförsäkring, dom tvingar privata försäkringar att försäkra alla!

2010-09-20 @ 10:51:45
Sara

Jaaaa man blir livrädd för denna utveckling i Sverige!!!!

2010-09-20 @ 11:01:21
URL: http://andrasidanlandet.blogspot.com/
Anonym

Bara för man röstar på grön/röd vill man inte gå på bidrag. Blir galen på alla som tror att det är därför man rösta på de. Vi vill att alla ska ha rätt till en chans i livet. Dén som har fått för sig att gå på bidrag=mycke pengar kan ju försöka leva på pengar från soc i en månad. Lycka till. Jag förstog att alliansen skulle vinna detta val, vilket jag tycker är synd. Men att SD har så fått så stort stöd gör att jag blir orolig för det svenska samhället. Vart är vi på väg att hamna.

2010-09-20 @ 12:07:55
marianne

Nope sarah, alla som röstar på moderaterna är inte höginkomsttagare. Jag är det definitivt inte.



och johanna du har fel där, sverige användes som avskräckande exempel av republikanerna (med all rätt), och även om Obama administrationen är mer liberal så är moderaterna ännu liberalare.



att sd kom in är jag inte ett dugg överraskad över. Dessutom tror jag inte att sds anhängare är rasister, de flesta röstade nog på dem som en markering att sveriges invandrarpolitik inte är ok. En kompis pappa är invandrare, högtutbildad med bra jobb, han röstade på sd. Som en markering för att det inte fungerar som det är nu. Och ser ni danskar, finskar och norrmän som rasister? Om inte, är inte svenskar det heller.



sorry sarah det här är inte för att frammana en diskussion, vill bara framföra mina åsikter. Vill tillägga att jagär såååååå avundsjuk på dina fjällresor! Vad ska man ut i världen för egentligen? Sverige är fantastiskt vackert!

2010-09-20 @ 13:01:56
..:Sarah:..

marianne, komentarer som din är mer än helt okej. du har en åsikt, precis som jag har. och de är sååklart så de ska va. det som gör mig irriterad är folk som (oftast anonymt) vill sätta igång nån form av du-har-fel-byt-åsikt-kampanj ! ofta ingår de pekpinnar och påhopp om ens intileginsnivå.. knepigt!



hela SD grejen är dock inte okej i mina ögon.

dom har tex aktiva medlemar i partiet som även är medlemar i vitfront (eller va de nu heter) och dessutom förnekar en hel del av dom förintelsen. de tog lixom bara 60 år inan europa glömde.. de gör mig rädd!



och du, jag kan bara hålla med. sverige är vackert så de nästan gör lite ont :)

2010-09-20 @ 13:14:11
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Linnéa

Tänkte ge ett levande exempel på en av ledarna i sverigedemokraterna. Lyssna och njut på hans härliga (O)koll!



http://www.youtube.com/watch?v=vwgR792Jkx4

2010-09-20 @ 14:20:50
..:Sarah:..

haha TACK för skrattet Linnéa !!

vilka jävla puckon.

2010-09-20 @ 14:31:22
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Är miljöpartiet verkligen så bra?

Läs det senaste inlägget på SFP.blogg.se, dom säger sig vara de gröna, men är dom verkligen så gröna? SFP säger inte att något annat parti är bättre eller sämre, det är bara MPs politik i förhållande till verkligen!

2010-09-20 @ 16:43:54
URL: http://sfp.blogg.se/
..:Sarah:..

de är detta jag menar.. pekpinnar och jox. jag är miljöpartist! kommer vara de fortsättningsvis och tänker inte byta åsikter för att nått påhittat blogg.se-parti sätter igåg nån kampanj i bloggarna.

2010-09-20 @ 16:48:15
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
SFP

Klart du ska vara Miljöpartist om du tror på deras politik!

Men istället för att klaga på att andra "pekar pinnar och joxar" med MP, vore det inte bättre att säga vad som är fel i det SFP har skrivit?



Det är därför vi har fått in SD i riksdagen, ALLA, röda som blå, vita som svarta har bara skanderat nejnejnejnej, inte SD! vill vi slippa deras rasistiska dravvel så måste vi disskutera saker med dem, inte ignorera. Skrämmande nog är det bara Jimmie Åkesson som sagt detta av de numer 8 riksdagspartierna!



Hade Mona och Fredrik tagit sitt ansvar och debatterat mot SD så hade vi sluppit dem!

2010-09-20 @ 18:13:56
Johanna

haha önskar att jag kunde vara höginkomsttagare bara för att jag röstar blått!!!

2010-09-20 @ 23:51:09
URL: http://apieceofjohanna.blogspot.com
Frida

Det viktigaste är att man står för något man tror på och röstar på det man tycker är viktigt för sig själv och för samhället man lever i. Skillnaderna mellan partierna är mindre än vad det var förr, den stora skillnaden är tillvägagångssättet.Alla som röstar rött är INTE för bidragspolitiken, och alla som röstar blått är INTE själviska och rika, det är lite mer till det än så.

Allas val och åsikter är att bejaka, och även om man inte håller med kan man lära sig något av andras syn på saken. Jag är Folkpartist och tror på att alla människor ska få välja själv.



Kraaam på daj Sarah!

2010-09-22 @ 00:19:37
URL: http://systrarnasoda.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

[Sarah]

Jag är den kravmärkta versionen av Sex Drugs And Rock´n´Roll ☆

RSS 2.0